AMAÇ
Yirminci yüzyılda gelişen kamu politikaları alanı başta akademik araştırmacılardan başlayarak uygulamacılara doğru ilgi odağı halinde görünüyor. Bu kapsamda yayın hayatına atılan dergimizin amacı, Türkiye’de kamu yönetimi çalışmalarıyla ilgili bir bilgi merkezi olmak ve kamu politikaları disiplini odaklı bir yayın merkezi kurmaktır. Binaenaleyh, kamu yönetimi ve kamu politikaları başta olmak üzere, ilgili sosyal bilimler çalışmalarının alanyazına kazandırılması amaçlanmaktadır. Ek olarak bu dergi ile İktisadi ve İdari Bilimler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler vb. beşeri bilimler bünyesindeki farklı disiplinlerden ortak bir akademik platform oluşturulmak istenmektedir. Bilgi ve değer üretilmesine katkı vermek; akademik yayıncılıkta referans kaynağı olmak; kamu politikası, kamu yönetimi ve sosyal alanda sürdürülebilirliği öncelemek derginin hedefidir. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi (KAYPOD) editör kurulu, yayın hayatına başladığı günden bu yana hedeflerin ancak ilkeli yayıncılık politikası, bilim ve ifade özgürlüğüne saygı, bilim ve araştırma etiği ilkelerine koşulsuz bağlılık ile gerçekleşeceğine inanmaktadır.
KAPSAM
1. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi (KAYPOD), Mart, Temmuz ve Kasım ayları olmak üzere yılda üç kez yayınlanan uluslararası hakemli bilimsel bir dergidir. Dergi gerektiğinde özel sayılar çıkarabilecektir.
2. Yayınlanmak üzere gönderilen çalışmaların başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere gönderilmemiş olması gerekmektedir. Derginin yayım dili Türkçe, İngilizce, Almanca ve Rusça’dır.
3. Dergide, sosyal bilimler alanındaki tüm konu başlıklarına sahip bilimsel makaleler bilimsel makaleler kabul edilmektedir. Dergimizde belirtilen alanlarda teorik ve deneye dayalı çalışmalar, kitap incelemeleri, açıklamalı bibliyografiler ve derleme makaleler de yer alabilecektir.
4. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, açık erişim politikasını benimsemiş ve akademik özgürlüğü savunan bir yayım alanıdır. Dergide yayınlanacak eserlerin her türlü sorumluluğu yazar veya yazarlara aittir. Yayın öncesinde, sürecinde ya da sonrasında yazarlardan ücret talep edilmemekte ve yazarlara telif ücreti ödenmemektedir. Dergimizde açık erişim politikası Budapeşte Açık Erişim Girişimi'nin yaptığı tanım çerçevesinde yürütülmektedir.
5. Yayımlanmak üzere dergiye gönderilen yazılar, yayın kurulu tarafından ilk değerlendirmesi yapıldıktan sonra hakemlere gönderilmektedir. Makaleler en az iki hakem tarafından kör hakemlik uygulamasıyla değerlendirilmektedir. Yayın kurulu hakemlerden gelecek rapor doğrultusunda yazının basılmasına, yazardan makalesinde düzeltme istenmesine ya da basılmamasına karar verir. Yayım kararı yazar veya yazarlara bildirilir.
6. Sisteme yüklenen makaleler Turnitin intihal tarama programı aracılığı ile taranmaktadır. Tarama sonucu %20’nin üzerinde olan makaleler RET edilmektedir.
7. Dergide yayımlanması istenilen metinlerin, word veya open office gibi döküman biçiminde ve DergiPark sistemi üzerinden (http://dergipark.org.tr/tr/pub/kaypod) başvurusu yapılmalıdır.
8. ULAKBİM/TR Dizin’in 2020 yılında zorunlu kıldığı “etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.” kriteri çerçevesinde insan ve hayvan örneklemi olan nitel ve nicel saha araştırmaları için etik kurul onayı makaleye ek olarak verilmeli ve makalenin yöntem kısmında belge tarih ve sayısı belirtilerek etik kurallara uyulduğu ifade edilmelidir.
9. Dergiye gönderilen çalışmaların Araştırma ve Yayın Etiğine uygunluğuna dikkat edilmektedir. Dergide ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Comittee on Publication Ethics)’nin editör ve yazarlar için belirlediği uluslararası standartlara uygunluk aranmaktadır.
ÖNEMLİ DUYURU: Kamu Yönetimi ve Politikaları dergisi 2022 Temmuz sayısı itibariyle çalışmaları hakemlik sürecinden geçip kabul alan yazarlardan Genişletilmiş Özet talep edecektir.
1. Çalışmalar makale şablonu üzerinden hazırlanmalıdır. Makale şablonu indir.
2. Telif hakkı devir formu ıslak imzalı olarak taranıp sisteme yüklenmelidir. Telif hakkı devir formu indir.
3. Yazar bilgi formu doldurularak sisteme (Word formatında) yüklenmelidir. Yazar bilgi formu indir.
4. Etik kurul izni gerektiren çalışmalar için Etik Kurul Onayı gereklidir.
-Kamu Yönetimi ve Politikaları dergisine gönderilecek tüm makaleler, makale şablonu kullanılarak hazırlanmalıdır. Bu şablon kullanılmadan gönderilmiş makaleler RET edilecektir. Makale şablonuna buradan ulaşabilirsiniz.
-Makaleler DergiPark sistemine yüklenirken Başlık, Öz ve Anahtar kelimeler İngilizce ve Türkçe olarak doldurulmalıdır. İngilizce ve Türkçe Makale Başlıklarının tümü büyük harfle yazılmalıdır.
-Çalışmalar dil bilgisi kurallarına uygun olmalıdır. Noktalama işaretleri, kısaltmalar ve kelimelerin yazımında güncel TDK yazım kılavuzu esas alınmalıdır. Makalelerde açık ve anlaşılır bir anlatım izlenmeli; amaç ve kapsam dışı bilgilendirmelere yer verilmemelidir. Makalelerin hazırlanmasında geçerli bilimsel yöntemlere uyulmalıdır. Çalışmanın amaç, konu, kapsam, gerekçe, yöntem vb. bölümleri yeterli ölçüde açıklanmalı ve çalışmalar belirli bir sistematik dahilinde hazırlanmalıdır. Bu çerçevede yazım kurallarına uygun olmayan makaleler RET edilecektir.
-TR Dizin kriterlerine göre ORCID bilgisi olmayan yazarların ilgili çalışmaları kabul edilmeyecektir.
-Makale başvuru sürecinde Yazar Bilgi Formu sisteme yüklenmelidir. Metin içerisinde yazar, kurum vb. bilgilere yer verilmemelidir. Yazar bilgi formuna buradan ulaşabilirsiniz.
-Hakem sürecinden geçerek kabul edilen çalışmalar için Genişletilmiş Özet (Extended Abstract) hazırlanmalıdır. Makale ana dili Türkçe olan makaleler için Genişletilmiş Özet İngilizce, ana dili İngilizce, Rusça ve Almanca olan makaleler için Genişletilmiş Özet Türkçe hazırlanmalıdır.
1-Her makalede, ana başlığın hemen altında, makalenin amacı ve önemini içeren biri Türkçe biri İngilizce olmak üzere 150-250 kelimelik öz/abstract yer almalıdır. Özlerin belirlenen kelime sınırını geçmemesine özen gösterilmelidir. “Öz”lerin altında, beş kelimeyi aşmayan anahtar sözcükler/keywords bulunmalıdır. Kısacası makaleler, Ana Başlık, Öz, Anahtar Sözcükler, Abstract, Keywords, Makale Metni, Notlar ve Kaynakça sırası ile kaleme alınmış olmalıdır. Öz ve Abstract bölümlerinde paragraf yapılmamalıdır.
2-Makalelerin kelime sayısı kaynakça, özet ve genişletilmiş özet dahil 8000 kelimeyi geçmemelidir.
3-Her makalenin Türkçe ve İngilizce başlığı bulunmalıdır. Başlık çalışmanın içeriği ile uyumlu, kısa ve açıklayıcı olmalıdır. Bölüm başlıkları elle numaralandırılmalıdır.
4-Dergiye gönderilen tüm yazıların metin içi referansları ve kaynakçaları APA sistemine uygun olarak düzenlenmeli, kaynak olarak Publication Manual of the American Psychological Association'ın altıncı baskısı kullanılmalıdır.
5-Kaynakçada yalnızca metinde gönderme yapılan kaynaklara tam künyeleri ile yer verilmeli ve türleri dikkate alınmaksızın tüm kaynaklar yazar soyadı ve yıla göre düzenlenmelidir.
6-Atıf ve kaynakça gösterimi Endnote, Mendeley vb. programlar kullanılarak yapıldıysa sisteme yüklenecek dosyalarda bu program bağlantılarının kaldırılması gerekmektedir.
7-Kaynakça 1,25 cm asılı ve 1,25 soldan girintili olacaktır.
8-Metin içinde kısa alıntılar çift tırnak içinde verilmeli, alıntının içinde tırnak işareti kullanılması gerekmesi durumunda ise tek tırnağa başvurulmalıdır. 40 sözcükten uzun alıntılar blok halinde, tırnaksız, paragrafların ilk satırı ile aynı hizada (soldan 1,25 cm girintili) ve tek satır aralık ile İtalik (Eğik) yazılmalıdır. Alıntı yaparken özgün eserden çıkarılan sözcük ve cümleler parantez içinde üç nokta ile (…) belirtilmelidir.
Metin İçi Atıf Gösterme Kuralları
Tek Yazar
Clifford’a göre (2021)
(Clifford, 2021, s. 255)
İki Yazar
(Langdren ve Baykurt, 2020, s. 12)
Üç ile beş yazar arası
İlk defa atıf yapılırken bütün yazarların adı listelenmelidir.
(Caradona, Kuhlman, Haughton, Costanza ve Giovannoni, 2020, s. 25)
Sonraki atıflarda ve diğerleri ibaresi kullanılmalıdır.
(Caradona vd., 2021, s. 26)
Altı veya daha fazla yazarlı metinlerde, sadece ilk yazarın soyadı ile ve diğerleri ibaresi kullanılır.
(Yılmaz vd., 2019, s. 25)
Yazar bir kurum veya organizasyon ise, ilk atıfta kurumun tam adı kısaltması ile birlikte verilir.
(Türkiye Bilimsel Teknik ve Araştırma Kurumu [TÜBİTAK], 2015, s. 21)
Sonraki atıflar (TÜBİTAK, 2015, s. 22)
Aynı parantez içerisinde birden fazla esere atıf yapıldığı takdirde eserler harf sırasına göre dizilerek noktalı virgül ile ayrılmalıdır.
(Kara, 2018, s. 21; Memiş, 2019, s. 21)
Soyadları aynı olan yazarlarda isimlerinin baş harfleri de kullanılmalıdır.
(F. Yılmaz, 2021, s. 15; H. Yılmaz, 2021, s. 24)
Aynı yazarın aynı yıl içerisinde birden fazla eserine atıf yapılıyorsa yıldan sonra (a, b, c ..) harfleri kullanılmalıdır.
(McKenzie, 2020a, s. 43; McKenzie, 2020b)
Bireysel iletişim aracılığıyla elde edilen e-postalar, görüşmeler vb. durumlarda iletişim kurulan kişinin adı ve görüşme tarihi belirtilmelidir. Bu veriler kaynakçaya eklememelidir.
(M. Karaer, kişisel iletişim, 21 Mart 2021).
İkincil bir kaynak söz konusu ise metin içi referans, alıntı yapılan yazarın adının metinde geçip geçmemesine göre atıf yapılmalıdır.
(aktaran Elsaesser, 2004, s. 82)
Musser’den aktaran Elsaesser, 2004, s. 82)
Süreli Yayınlar
Yazar, A. A., Yazar, B. B. ve Yazar, C. C. (Yıl). Yazının başlığı. Süreli Yayının Başlığı, Cilt, s-s. doi:xx.xxxxxxxxxx (Doi tanımlanmış ise eklenmelidir)
Tek Yazarlı
Ekins, P. (2011). Environmental Sustainability: From Environmental Valuation to the Sustainability Gap. Progress in Physical Geography, 35(5), 629-651.
Karadağ, A. (2009). Kentsel Ekoloji: Kentsel Çevre Analizlerinde Coğrafi Yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 18(1-2), 31-47.
İki Yazarlı
Aydınlı, H. I. ve Turan, H. (2012). Kuramsal ve Yasal Çerçevede Türkiye’de Kentsel Dönüşüm. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, 61-70.
Klijn, E. H. ve Koppenjan, J. F. M. (2000). Public Management and Policy Networks. Public Management An International Journal of Research and Theory, 2(2), 135–158.
Üç ile Yedi Yazar Arası
Pierce, J. J., Siddiki, S., Jones, M. D., Schumacher, K., Pattison, A. ve Peterson, H. (2014). Social Construction and Policy Design A Review of Past Applications. Policy Studies Journal, 42(1), 1-29.
Yedi yazardan fazla ise ilk altı yazarın isimleri listelendikten sonra üç nokta konup son yazarın adı eklenir. Yedi isimden fazlasına yer verilmemelidir.
Rockström, J., Steffen, W., Noone, K., Persson, Å., Chapin III, F. S., Lambin, E., ... Nykvist, B. (2009). Planetary Boundaries: Exploring the Safe Operating Space for Humanity. Ecology and Society, 14(2). 1-33.
Çevrimiçi Süreli Yayın
Caoduro, E. ve Baschiera, S. (2015). Retro, Faux-vintage and Anachronism: When Cinema Looks Back. Necsus. Erişim Adresi: http://www.necsus-ejms.org/retro-faux-vintage-and-anachronism-when-cinema-looks-back/
Kitaplar, Danışma Kaynakları ve Kitap Bölümleri
Kitaba atıf yapmak için aşağıda yer alan kaynakça formatları kullanılmalıdır:
Yazar, A. A. (Yıl). Eserin Başlığı. Yer: Yayıncı.
Yazar, A. A. (Yıl). Eserin Başlığı. Erişim adresi: http://www.xxxxxxxxxxx
Yazar, A. A. (Yıl). Eserin Başlığı. doi:xxxxxxxxxxxx
Editor, A. A. (Ed.). (Yıl). Eserin Başlığı. Yer: Yayıncı.
Tek Yazarlı Kitap
Tekşen, Ö. (2014). Ertelenmiş Vergilerin İncelenmesi ve Muhasebeleştirilmesi. (3. baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
Adams. W. M (2009). Green Development Environment and Sustainability in a Developing World. London & New York: Routledge.
Arendt, H. (2018). İnsanlık Durumu. (B. S. Şener, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
İki Yazarlı Kitap
Taylor, P. J. ve Derudder, B. (2015). World City Network A Global Urban Analysis. New York: Routledge.
Üç ile Yedi Yazarlı Kitap
Eco, U., Martini, C. M., Proctor, M. ve Cox, H. (2012). Belief or Nonbelief? A Confrontation. New York: SkyhorsePub.
Yedi yazardan fazla ise ilk altı yazarın isimleri listelendikten sonra üç nokta konup son yazarın adı eklenir. Yedi isimden fazlasına yer verilmemelidir.
Derleme Kitap
Bottomore, T. ve Nisbet R. (Ed.). (2002). Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi. Ankara: Ayraç Yayınları.
Kitapta Bölüm
Gül, H. ve Kemeç, A. (2020). Nesnelerin İnterneti ve Kamu Politikaları: Kentsel Politika Uygulamaları. M. Yıldız ve C. Babaoğlu (Ed.). Teknoloji ve Kamu Politikaları. (s. 139-167) içinde Ankara: Gazi Kitabevi.
Giddens, A. (2002). Pozitivizm ve Eleştiriciler. (L. Köker, Çev.). T. Bottomore ve R. Nisbet (Ed.). Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi. (s. 243-291) içinde Ankara: Ayraç Yayınları.
Sadece Elektronik Sürümü Olan Kitap
O’Keefe, E. (2011). Egoism & the Crisis in Western Values. Erişim adresi: http://www.onlineoriginals.com/showitem.asp?itemID=135
Çok Ciltli Bir Eserdeki Birkaç Bölüm
Cronin, B. (Ed.). (2000-2011). Annual Review of Information Science and Technology. (Cilt 34-40). Medford, NJ: Information Today, Inc.
Diğer Kaynaklar
Yayınlanmamış Tez
Çiftci, R. (2016). Türk Bankacılık Sisteminde Sorunlu Krediler ve Makroekonomik Konjonktür. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir.
Pinto, A. (2012). Lessalles de cinémad'art et essai: Sociologied'un label culturel entre marché et politique publique. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Picardi Jules Verne Üniversitesi. Amiens.
Bozgun, D. O. (2011) Dünya’da ve Türkiye’de Su Sorunu ve Çok Uluslu Şirketler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
İnternet Kaynakları
Temel ilke internet kaynaklarında sayfa, belge veya rapor yazarının adını bulmak ve atıf vermektir.
Antalya Büyükşehir Belediyesi (2021). Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden Dijital Devrim. Erişim adresi: https://www.antalya.bel.tr/Haberler/HaberDetay/2846/antalya-buyuksehir-belediyesinden-dijital-devrim
Tüzel Yazarlı Devlet Raporu
Strateji ve Bütçe Başkanlığı (SBB) (2019). On Birinci Kalkınma Planı 2019-2023. Erişim adresi: https://www.sbb.gov.tr/wpcontent/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf
Tüzel Yazarlı Belli Bir İş Ekibi Tarafından Hazırlanan Çevrimiçi Raporlar
Sağlıklı Kentler Birliği, Sürdürülebilirlik Çalışma Grubu. (2021). COVID-19 Salgını İle Mücadelede Yerel Yönetimlerin Önemi Çalıştay Raporu. Erişim adresi: https://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/07/COVID-19-Salgini-Ile-Mucadelede-Yerel-Yonetimlerin-Onemi-Calistay-Raporu-1_17.06.2020.pdf
Toplantı ve Sempozyumlar
Düzenli Olarak Çevrimiçi Yayınlanan Bildiriler
Zhang, X., Fuehres, H. ve Gloor, P. A. (2011). Predicting Stock Market Indicators through Twitter “I Hope It is not as bad as I fear”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 26, 55-62. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.562
Kitap Formatında Yayınlanan Bildiriler
Aytaç, B. P., Çelik, F. ve Türe, F. (2007). Ülkemiz Ulaştırma Politikalarının Doğu Karadeniz Bölgesi’nin Kalkınması Üzerindeki Etkileri. TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası VII. Ulaştırma Kongresi Bildiriler Kitabı (s. 137-143) içinde İstanbul: TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası.
Barbak, A. (2018). Türkiye’de Özel Güvenlik Hizmetleri Yönetimi: Hesapverebilirlik Örgütlenmesi Üzerine Bir İnceleme. H. Yaylı (Ed.). Türkiye’de Toplum, Yerleşim ve Yönetim Tartışmaları Kaysem 12 Bildiriler E-Kitabı (s. 37-52) içinde Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi.
Görsel İşitsel Ortam
Anderson, W. (1999). Rushmore [Film].
Veri Seti
Pew Research Center. (2021). 2020 National Economy Survey. [Veri seti ve kodlama çizelgesi]. Erişim adresi: http://pewhispanic.org/datasets/
Çevrimiçi Gazete Yazısı
Charrel, M. (2016, 5 Mart). L’Union Européenne doit se repenser d’urgence. Le Monde. Erişim adresi: https://www.lemonde.fr/idees/article/2016/03/05/aveuglements-europeens_4877082_3232.html
Gazete haberi (yazar adı yoksa)
Réformeducodedutravail: Manuel Vallsprometdes améliorations. (2016, 6 Mart). Le Monde. Erişim adresi: http://www.lemonde.fr/politique/article/2016/03/06/loi-travail-manuel-valls-promet-des-ameliorations_4877336_823448.html
Resmi Gazete
Genel Atıf Formatı
Başlık. (Yıl, Gün Ay). Resmi Gazete (Sayı: xxx). Erişim adresi: http://xxxx
İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun. (2007, 23 Mayıs). Resmi Gazete (Sayı: 26530). Erişim adresi: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/05/20070523-1.htm
NOT: Etik kurul Kararı alınması gereken çalışmalar için Etik Kurul Onayı alınarak bu onay makalede belirtilmeli ve başvurusu sırasında belge olarak sunulmalıdır.
• Etik Kurul İzni Gerektiren Araştırmalar Aşağıdaki Gibidir:o Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
o İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
o İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
o Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
o Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
• Ayrıca;
o Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
o Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
o Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi
Not: 2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş (makalede belirtilmelidir), bir önceki yıl dergiye yayın başvurusunda bulunulmuş, kabul edilmiş ama henüz yayımlanmamış makaleler için geriye dönük etik kurul izni gerekmemektedir. Çalışmanızın bu durumu taşıdığını yazar bilgi formunda belirtmeniz gerekmektedir.
Önemli Hatırlatma: Aşağıda değerlendirme sürecinde hakemlerimizden incelenmesini talep ettiğimiz hususlar yer almaktadır. Bu doğrultuda çalışmanızı sisteme yüklemeden önce bu hususları kontrol etmeniz faydalı olacaktır:
-Çalışmanın konu olarak Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisine uygunluğu- Makalenin başlığı ile içerik arasındaki uyum- Makalenin özet abstract ve anahtar kelimelerin yeterliliği ve içerik ile uyumu- Makalenin amacı, kapsamı ve öneminin açıklanma düzeyi- Makalenin teorik ve kuramsal çerçevesinin yeterliliği- Makalede kullanılan araştırma yönteminin amaca uygunluğu- Makalede kullanılan akademik dil ve anlatımın yeterliliği- Makalede temel kaynaklara ulaşılma düzeyi- Makalede akademik etik kurallara riayet edilme düzeyi- Makalenin kurgusunun ve içerik akışının düzenliliği- Makalenin özgünlüğü ve bilime katkısı- Makalenin sonuç kısmının içerikle uyumu- Makalede ulaşılan sonuçların ve önerilerin yeterliliği- Makalenin yazım kurallarına uygunluğu
Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi (KAYPOD) kamu yönetimi ve kamu politikaları çalışmalarını yayımlamak amacıyla kurulmuştur. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisinde yer alan etik görev ve sorumluluklar oluşturulurken açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınmıştır. Aşağıda bilimsel araştırmaya ilişkin etik ilke ve kurallar ile yazar, hakem ve editörlerin uyması gereken etik ilke ve kurallara yer verilmiştir.
Bilimsel Araştırmaya İlişkin Etik İlke ve Kurallar•Çalışmalara ilişkin verilerin toplanması, analizi, yorumlanması ve raporlanması aşamalarında bilimsel yöntemlere göre hareket edilmelidir. Bilimsel niteliği olmayan sonuçlara araştırma kapsamında yer verilemez.
•Araştırma sürecinde ulusal ve uluslararası düzenlemelere bağlı kalınmalı ve yetkili makamlardan izin alınmalıdır. Araştırma sürecinde elde edilen verilerin, yetkili makamların izin verdiği ölçüde veya biçimde kullanılmalıdır. Bireylere yönelik çalışmalarda katılımcıların rızası gözetilmeli ve sunulmaması gereken bilgilerin gizli kalması esas olmalıdır.
•Araştırmacılar, araştırma neticesinde meydana gelebilecek olumsuz durumları ilgili kişi ve kurumlara bildirmekle yükümlüdürler. Araştırmacılar olumsuz durumlar nedeniyle araştırmaya katılmama hakkına sahiptir.
Yazarlara İlişkin Etik İlke ve Kurallar• Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi’ne gönderilen makalelerin kamu yönetimi ve kamu politikaları başta olmak üzere ilgili sosyal bilimler alanlarında özgün çalışmalar olması gerekmektedir.• Makalelerde yararlanılan tüm kaynaklara ilişkin doğru ve uygun bir şekilde kaynak gösterimi gerekmektedir.• Dergiye gönderilen makalelerin başka bir dergiye gönderilmemiş olması ve KAYPOD Telif Hakkı Devir Formunun doldurulması gerekmektedir.• Makaleye fikren katkıda bulunmayan kişilere yazar olarak yer verilmemelidir. Yayınlanmamış veya sunulmamış çalışmalara kaynak olarak yer verilmemelidir. Herhangi bir çalışmanın tümü veya bir bölümü izin alınmadan veya kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.• Gönderilen makaleye ilişkin çıkar çatışmaları belirtilerek nedeni açıklanmalıdır. Yazar veya yazarlar varsa çalışmanın finansal kaynaklarını belirtmelidir.• Yazar veya yazarlar makale yazım aşamasında dergi tarafından belirlenen atıf sistemine uygun hareket etmelidir.• Yazarların, hakem sürecindeyken çalışmalarına ilişkin ham verileri editörler kuruluna iletmesi istenebilir, bu durumda yazarların ham verilerini editörler kuruluyla paylaşmaları beklenebilir. Yazarlar, yayımlanan bir makaleye ilişkin verileri 5 yıl süreyle saklamakla yükümlüdürler.• Yazarlar çalışmalarında bir hata tespit ettiklerinde editörü ve editörler kurulunu bilgilendirmelidir. Düzeltme veya geri çekme süreçlerini editörler ile işbirliği içerisinde gerçekleştirmelidirler.
Hakemlere İlişkin Etik İlke ve KurallarKamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi’ne gönderilen tüm makaleler çift taraflı kör hakemlik süreci ile değerlendirilmektedir. Çift taraflı kör hakemlik, yansız, nesnel ve bağımsız bir değerlendirme sürecinin sağlanabilmesi için yazarların hakemlerden, hakemlerin de yazarlardan gizli tutulması anlamına gelmektedir. Hakemlere makaleler değerlendirilmek üzere Dergipark sistemi üzerinden iletilmektedir. Hakemler, değerlendirdikleri makalenin KAYPOD’un temel yayın alanlarına katkısını ve makalenin yayımlanabilir olup olmadığına ilişkin kararlarını kendilerine sistem üzerinden iletilen formu doldurmak suretiyle gerçekleştirmektedirler. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi’nde hakem olarak görev yapan akademisyenlerin etik sorumlulukları şunlardır:• Hakemlerin uzmanlık alanlarına ilişkin makalelere hakemlik yapmaya özen göstermeleri gerekmektedir.• Hakemler çıkar çatışması olabilecek çalışmaları değerlendiremeyeceklerini editörlere iletmelidirler.• Hakemler makaleleri tarafsız olarak değerlendirmelidirler. Hakemler makaleden kendi çalışmalarına yönelik bilgi aktarımı yapmamalı, akademik/kişisel çıkar gözetmemelidir. Hakemlik sürecinde çalışmalar üçüncü kişiler ile paylaşılmamalıdır.• Hakemlerin değerlendirdikleri makalelere ilişkin çevrimiçi Makale Değerlendirme Formunu doldurmaları gerekmektedir. Hakemler değerlendirdikleri makaleye ilişkin görüşlerini makale değerlendirme formunda gerekçeli olarak ifade etmelidirler.• Hakemler makale değerlendirmelerinde yazarları rencide edecek bir dil kullanmaktan kaçınmalı, aksine önerilerinde kullandıkları üslubun bilimsel olması gerekmektedir. Olumsuz bir durum ile karşılaşılması halinde editörler hakem ile iletişime geçerek yorumlarını yeniden gözden geçirmeleri ve düzeltmelerini talep edebilirler.• Hakemler derginin bilimsel araştırma ve yayın etiği ilkelerini göz önünde bulundurmalıdır. Hakemlerin kendilerine verilen süre içerisinde etik sorumluluklara uyarak değerlendirmelerini tamamlamaları gerekmektedir.
Editör(ler)e İlişkin Etik İlke ve KurallarEditörlerin Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlamış olduğu ‘COPE Dergi Editörleri için Etik Davranışlar ve En İyi Uygulamalar Kılavuzu’nda yer alan etik sorumlulukları yerine getirmekle yükümlüdürler. Editörlerin etik görevleri ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:• Editör derginin niteliğinin artırılması ve gelişimine katkıda bulunmak için çaba sarf etmekle yükümlüdür.• Editörün, yazarların ifade özgürlüğünü desteklemesi gerekmektedir.• Editörün, dergide hakem değerlendirmesinin gerekli olmadığı bölümlerin (editöre mektup, davetli yazılar, konferans duyuruları vb.) açıkça belirtildiğinden emin olması gerekmektedir.• Editörün yayımlanan makalelerin dergi okuyucularının bilgi ve becerileriyle uyumlu olabilmesi için çaba sarf etmesi gerekmektedir.• Editör, hakemlerin bilgi ve uzmanlıklarına uygun makaleleri değerlendirmelerini istemelidir. Böylece makalelerin alanında uzman kişilerce uygun bir şekilde değerlendirilmesi sağlanmalıdır.• Editör, hakemlerin bir makaleyi değerlendirmeden önce makaleye ilişkin çıkar çatışmaları bulunmadığını belirtmelerini talep etmekle yükümlüdür.• Editörün hakem değerlendirme sürecine ilişkin gerekli tüm bilgileri ve hakemlerden yapması beklenenleri hakemlere iletmesi gerekmektedir.• Editör, hakem değerlendirme sürecinin çift taraflı kör hakemlik ile sürdürüldüğünden emin olmalı ve yazarlara hakemleri, hakemlere de yazarları ifşa etmemelidir.• Editör, hakemleri zamanlama ve performanslarına göre değerlendirmelidir.• Editör, hakemlere ilişkin bir veri tabanı oluşturmalı ve hakemlerin performansına göre veri tabanını güncellemelidir.• Editör, kaba ve kırıcı yorumlarda bulunan ya da geç dönen hakemleri hakem listesinden çıkarmalıdır.• Editör, hakem listesini hakemlerin uzmanlık alanlarına göre sürekli yenilemeli ve genişletmelidir.• Editör, yazarlara kendilerinden ne beklendiğine ilişkin yayım ve yazım kuralları ile örnek şablonu sürekli güncellemelidir.• Editör dergiye gönderilen makaleleri dergi yazım kuralları, çalışmanın önemi, özgünlüğü açısından değerlendirmeli ve makaleyi ilk gönderim sürecinde reddetme kararı alırsa, yazarlara bunun nedenini açık ve yansız bir şekilde iletmelidir. Bu süreçte, makalenin dilbilgisi, noktalama ve/veya yazım kuralları (kenar boşlukları, uygun şekilde referans gösterme, vb.) açısından tekrar gözden geçirilmesi gerektiğine karar verilirse, yazarlar bu konuda bilgilendirilmeli ve gerekli düzeltmeleri yapabilmeleri için kendilerine zaman tanınmalıdır.• Makalelerde gönderim ve yayıma kabul tarihleri yer almalıdır.• Yazarların makalelerinin durumuna ilişkin bilgi talebi olduğunda çift taraflı kör hakemlik sürecini bozmayacak şekilde yazarlara makalelerinin durumuna ilişkin bilgi verilmelidir.• Dergiye yayınlanmak üzere gönderilen makalelerde son karar editör kuruluna aittir. Editör kurulu objektif ve akademik kriterler dahilinde dergide yayınlanacak makaleleri belirlemekle yükümlüdür.• Editör, editörler kurulu üyelerine yayım ve yazım kurallarını iletmeli ve kendilerinden beklenenleri açıklamalıdır.• Editör, editörler kurulu üyelerine yayım ve yazım kurallarının en güncel halini iletmelidir.• Editör, editörler kurulu üyelerini değerlendirmeli ve derginin gelişimine aktif olarak katılım gösterecek üyeleri editör kuruluna seçmelidir.• Editör, editör kurulu üyelerini aşağıda yer alan rolleri ve sorumluluklarına ilişkin bilgilendirmelidir- Derginin gelişimini desteklemek- Kendilerinden istendiğinde uzmanlık alanlarına ilişkin derlemeler yazmak- Yayım ve yazım kurallarını gözden geçirmek ve iyileştirmek- Derginin işletiminde gerekli sorumlulukları yerine getirmek
İntihal ve Etik Dışı DavranışlarKamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi’ne gönderilen tüm makaleler yayımlanmadan önce Turnitin programı ile taranmaktadır. Benzerlik oranı %20 ve altında olan makaleler yayına kabul edilir. Bu oranı aşan makaleler ayrıntılı olarak incelenir ve gerekli görülürse gözden geçirilmesi ya da düzeltilmesi için yazarlara geri gönderilir, intihal ya da etik dışı davranışlar tespit edilirse yayımlanması reddedilir. Aşağıda etik dışı davranış örnekleri listelenmiştir:• Çalışmaya fikren katkıda bulunmayan kişilerin yazar olarak belirtilmesi,• Çalışmaya fikren katkıda bulunan kişilerin yazar olarak belirtilmemesi,• Makalenin yüksek lisans/doktora tezinden ya da bir projeden üretilmişse bunun belirtilmemesi,• Dilimleme yapılması yani, tek bir çalışmadan birden fazla makale yayımlanması,• Gönderilen makalelere ilişkin çıkar çatışmalarının bildirilmemesi, • Çift taraflı kör hakemlik sürecinin deşifre edilmesi.
Kamu Yönetimi ve Politikaları dergisi yazarlardan herhangi bir yayın ücreti talep etmemektedir.
Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, Mart, Temmuz ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.
Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.